מבט משקיף על התרבות בישראל ב-2020: פזילה גם ל-2021


מבט משקיף על התרבות בישראל ב-2020: פזילה גם ל-2021

אין ספק, שנת 2020 ממש לא נפתחה באופן שבו ציפינו לו, אף אחד מאיתנו. בעודנו מתמודדים כיום עם נגיף עולמי המאיים עלינו בהסגרים ביתיים, נשאלת השאלה שכל כך מתבקשת כאן: מה קורה לגבי התרבות ב-2020, ומה צפוי באשר להופעות של אומנים, הצגות, תיאטראות וכו'?

בזמן שכולנו עדיין מתמודדים עם מחייה בצל נגיף הקורונה העולמי, התרבות בארץ ובעולם ממש לא נעצרת, אלא להיפך. אנחנו עדים לצורך עז של אנשים ליצור, לשתף, לחוות, לשיר, לכתוב ולנגן בקולי קולות מהמרפסות של בתיהם ברמת גן, בברלין ובכל מקום ופינה. בואו נדבר על זה, מבט משקיף על התרבות בישראל ב-2020: האם אנחנו צפויים ליותר ויותר הופעות אונליין, או הצגות באינטרנט?

פוליטיקה אחת בכל העולם: מה שקורה ב-2020 עם התרבות בארץ ובעולם

רגע לפני שאתם מתבאסים על הופעות שמתבטלות, אתר קצת תרבות מפרסם בימינו פוסט מסקרן ביותר. כבר נגיע לזה, כי זה באמת מרגש, אבל לפני שאנחנו מדברים על ההופעות הצפויות לנו בישראל (כנראה עוד השנה אפילו!), בואו נדבר לרגע על המצב הנוכחי של התרבות בישראל.

אם בשנים עברו אף אחד מאיתנו לא דמיין שנוכל להנות מהופעות מוסיקליות באינטרנט, הרי שכיום המצב הוא שונה למדי. אנחנו עדים לכך, שלא מעט אמנים ואומניות מפרסמים את עצמם בפלטפורמות החברתיות השונות, והפעם ממש לא בכדי להתפרנס.

מה השתנה הלילה הזה מכל הלילות? קורונה. נדמה כי בתקופה הנוכחית, אומנים (וגם אנשים באופן כללי) לפתע נזכרו עד כמה הם אוהבים ליצור ולהתבטא מבחינה אומנותית. וברגעים כאלו של החיים, אנחנו בדרך כלל מעריכים מחדש את הקיים.

2021: כיצד תיראה התרבות בארץ ובעולם?

אין ספק, אמנם שנת 2020 לא נפתחה בצורה האידיאלית, אבל עושה רושם שכולנו יכולים להפיק כאן מוסרי השכל בכמויות. באשר למצב של התרבות והאומנות בישראל בתקופה האחרונה, אין ספק שהפגיעה הכלכלית והפגיעה במורל הן אדירות. אבל יחד עם זאת, נכון לסוף חודש מאי, נדמה שאנחנו מתקרבים לתקופה של הקלות משמעותיות בהגבלות הקורונה הנודניקית.

עם גלי החום והשרב שמתחילים לפקוד אותנו בזמן האחרון ועם הקרבה ליולי-אוגוסט, יש סיכוי לא רע בכלל שאנחנו עומדים להנות מהופעות של אומנים מחו"ל. כן, כן, ממש ככה. מה צופה לנו העתיד הקרוב, אוהבי התרבות והמוסיקה?

אם התבאסתם שמוריסי ביטל את הופעתו, מסתמן כי הוא עומד להגיע לישראל בחודש מאי, 2021. מיררתם על העובדה שניק קייב ביטל כאן את הופעתו? שימו לב, בחודש יוני 2021 ניק קייב אמור להגיע! כולם להחזיק אצבעות, לעטות מסכות ולשמור על הכללים! אנחנו ממש לא רוצים פה עוד גלי הדבקה, או כל מיני הסגרים שגורמים לנו לרוץ למכולת ולחפש ביצים בנירות.

והבהרה אחת SUPER חשובה: לגבי ההופעות הצפויות לנו ב-2021 ואולי גם בהמשך 2020, כרגע מדובר בשמועות, שמקורן אינו מבוסס דרך גורמים רשמיים.  

יאללה, שתהיה קצת תרבות!

מאמרים אורחים

איך לשלב הופעות כחלק מתכנית הרווחה של הארגון

ארגונים רבים וחברות מעוניינות להעניק לעובדים שלהם רגעים של פנאי המוציאים אותם משגרת העבודה הרגילה והשוחקת ומאפשרים להם להכיר עובדים אחרים בצורה קצת שונה ואחרת.